Op de gemeenteraad van 29 april 2019 stelde CD&V voor om een haalbaarheidsstudie te laten uitvoeren voor het bouwen van oa. een regionaal zwembad op de site van Studio's Amusement. Dit punt werd toen weggestemd door de meerderheid.

Verder werd er door de CD&V fractie ook aangedrongen om nog in de eerste helft van deze legislatuur een beslissing te nemen en te communiceren over een partnership voor een zwembad voor onze inwoneren. Ook daarna zijn we dit blijven opvolgen. Wij zijn nu zeer blij te zien dat de meerderheid ons hier nu toch in volgt en zal meestappen in een haalbaarheidsstudie rond de bouw van een nieuw zwembad op het Sport.Vlaanderen domein van Hofstade.

Echter zouden wij wel graag meerdere opties vergelijken en dringen wij er verder op aan om ook een haalbaarheidsstudie te voorzien voor een mogelijke oplossing met de buurgemeentes Haacht, Kampenhout en Keerbergen (Site witloofveiling, Site Studio's Amusement?) en dus niet zomaar in het eerste project mee te stappen.

Tekst: Steven D'hont, Gemeenteraadslid CD&V