Beste leden en sympathisanten,

Vanaf vandaag wordt een niet zo makkelijke periode nog een beetje moeilijker. Samen met jullie beseffen we dat het niet makkelijk is, maar jammer genoeg wel broodnodig om dit virus te kunnen bestrijden. Terwijl sommige partijen vooral bezig zijn met het focussen op de verkiezingen in '24 en het zaaien van verdeeldheid (in beslissingen die ze zelf mee genomen hebben) trekt CD&V mee aan het zeel om oplossingen te zoeken voor de crisis die zich vandaag afspeelt.

We zetten voor u nog even de belangrijkste maatregelen op een rij:

• Knuffelcontacten (nauwe contacten) worden beperkt tot 1 persoon
  • Privésamenkomsten (met afstand) worden beperkt tot 4 dezelfde personen per twee weken
  • Samenscholingen op het openbaar domein worden beperkt tot max 4 personen
  • Telewerken wordt de regel
  • Markten en kleine kermissen blijven open. Rommelmarkten, brocantes en kleine kerstmarkten zijn verboden
  • Cafés en restaurants worden gesloten voor 4 weken
  • Nachtwinkels moeten sluiten om 22u00
  • Er geldt een verbod om zich op de openbare ruimte te begeven tussen 24u en 5u behalve voor essentiële verplaatsingen

We begrijpen perfect dat deze beslissingen niet populair zijn en ook niet zonder gevolgen. Tevens begrijpen we dat heel wat mensen de eerder genomen maatregelen goed opvolgden, en dat iedereen nu deels slachtoffer is van een aantal groepen die dit minder deden. Maar de Belgen zijn een sterk volk, en samen komen we hier door. Onze leuze is niet voor niets: Eendracht maakt macht!

Voor onze lokale horeca wordt dit alweer een zeer moeilijke periode. Velen van hen bieden de mogelijkheid om maaltijden te gaan afhalen, laat ons hen dan ook op deze manier een hart onder de riem steken.

Ook onze lokale CD&V afdeling past zich aan. Wij werken ondertussen volledig digitaal en zullen u binnenkort ook de mogelijkheid bieden nauwer met ons in contact te treden.

Hou vol!

Chris Truyen