Peter Vancompernolle

25 juni 1969

• Geboorteplaats:

Torhout

Deeltijds werkzaam aan de KU Leuven Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen waar ik beleidsmatig en operationeel verantwoordelijk ben voor het praktijkaanbod ondernemerschap naar de studenten; verder zelf ook actief als ondernemer o.a. als zelfstandig adviseur en project manager

Wat zou jij als eerste gerealiseerd willen zien, en waarom?

Een zeer goede verkeersinfrastructuur voor de zwakke weggebruiker (fietsers en voetgangers) die volledig in orde is, nl. fiets- en voetpaden die echt veilig zijn doordat ze breed genoeg zijn, goed zijn aangelegd (geen putten!), met een goede signalisatie waarbij optimaal voorrang wordt verleend aan de zwakke weggebruikers, met gescheiden doorgangen op de echt drukke punten (vb. op meerdere plaatsen op de Leuvensteenweg), en waarbij de ontbrekende stukken helemaal zijn weggewerkt (verbinden van trage wegen, verbinden van groet fietswegen zoals Vaart met Dijle langs de Molenbeek indien mogelijk via nieuwe en leuke stopplaatsen zoals de Watermolen-siet die hiertoe ontwikkeld wordt); in het algemeen Boortmeerbeek ontwikkelen tot een 'Groene Halte' waarbij buurten met elkaar verbonden worden en Boortmeerbeek omvormen tot een groene en bruisende gemeente!

Dit wil ik op dezelfde manier aanpakken als ik mij zes jaar terug heb ingezet om de verkeersveiligheid op de Rijmenamsebaan te verbeteren via het laten aanpassen van de maximale snelheid van 70km/u naar 50km/u (deel Kerfhof tot aan de gemeentegrens), nl. via het indienen van een sterk dossier met een duidelijke argumentatie en realistische beleidsvoorstellen.

Omschrijf jezelf in vijf kernwoorden.

Doorzetter

Vlot in de omgang

Open geest

Creatief

Maatschappelijk bewogen

Wat is je ideaalbeeld van een duurzaam en bruisend Boortmeerbeek?

Optimaal samenwerken zodat Boortmeerbeek de ideale zorgzame en moderne gemeente wordt:

• waar mensen (h)echt verbonden wonen in gezellige buurten en groene wijken
  • waar de zwakke weggebruiker beschermd wordt via een aangepaste en voldoende trage verkeersdoorstroming
  • waarbij onze vele troeven (de natuur die overal dichtbij is, onze goede bereikbaarheid via het spoor, het sterke lokale ondernemerschap, het aanwezige erfgoed...) en via gepaste steun waardevolle initiatieven op een gerichte manier uitgespeeld worden om Boortmeerbeek op een evenwichtige manier (economisch, sociaal, duurzaam) te ontwikkelen
  • via een beleid gericht op duurzaamheid, met zorgvuldige inzet van de middelen en in overleg met de burgers (o.a. door goed te communiceren)
  • Waar het voor iedereen goed is om te leven