CD&V Boortmeerbeek wil er mee voor zorgen dat de inwoners van onze gemeente meer buiten komen om gezellig samen te zijn met de buren. In een online tijdperk waar alles via social media gebeurd blijft het toch nog steeds belangrijk om vooral echt contact te hebben met je buurtbewoners. Om dit te stimuleren is de CD&V afdeling begonnen met het organiseren van buurtborrels. Het concept is zeer eenvoudig: Aan het begin van de week gaan we deur-aan-deur iedereen persoonlijk uitnodigen, om later op de week samen met ons in de buurt gezellig een borrel te komen drinken. Borrels en hapjes worden uiteraard voorzien door de afdeling.

De kick-off werd gegeven in de omgeving van de Eyselaarstraat. Een buurt die momenteel door gemeentelijk falen heel wat hinder ondervindt, en dus vonden wij het ideaal om die mensen een kleine opkikker te bezorgen en een hart onder de riem te steken. Er was een zeer mooie opkomst en uiteindelijk werd het een gezellige avond waarbij we het signaal kregen dat de buurtbewoners het initiatief zeker en vast konden appreciëren.

CD&V Boortmeerbeek zal ook het volgende jaar verschillende buurtborrels organiseren over heel de gemeente. Wil je graag ook eens zo'n gezellig borrel in jou buurt? Geef dan zeker een seintje via contact@cdenvboortmeerbeek.be!

Auteur: Chris Truyen