Beste leden, sympathisanten, Boortmeerbekenaars,

Als christendemocraten hebben wij in de eerste plaats als taak om te investeren in het samenleven. In het samenleven met je buren, je straat, je wijk. Er heerst heel wat onzekerheid deze dagen, zeker in een tijd waarin we veelal met mekaar communiceren via e-mail, facebook, twitter. Er is terug nood aan meer Wij-gevoel.

Want we leven in een periode van kansen en opportuniteiten, van nieuwe oplossingen voor oude problemen. Vandaag de dag zijn er heel wat burgerinitiatieven die uitgroeien tot bewegingen van betekenis. Dat is werk maken van een betrokken samenleving met een geëngageerde politiek van en voor de mensen.

CD&V gaat resoluut voor die én-én-samenleving, die het beste bundelt van alle mensen met de goeie wil om vooruit te gaan. Het is tijd om niet meer te moeten kiezen tussen links of rechts, tussen twijfel of extremen. Het is tijd voor de weg vooruit. Waarop mensen het beste van zichzelf delen om samen verder te geraken. Meer WIJ, voor een sterker ik. Dat is de kracht van het centrum.

Die weg vooruit, die begint bij ieder van ons. Dus stap mee op de weg vooruit, en kies voor respect en luisterbereidheid. Ga voor rechtvaardige oplossingen waar ieder iets aan heeft. Droom groot, en start klein. Zo maak je mee het verschil.

Daarom hebben wij de voorbije periode zeer veel met mensen gepraat. Mensen uit onze eigen straat, mensen uit de bedrijfswereld, uit het verenigingsleven, ... Het is op basis van die dialoog dat wij verschillende keren samengezeten hebben en zelfs nog samen zullen zitten om onze, of beter gezegd, jullie toekomstvisie uit te stippelen.

Vorig jaar hebben we al aangekondigd dat onze weg vooruit leidt naar een Bruisend Boortmeerbeek. Als campagnebeeld hebben wij  gekozen voor het klavertje vier. Waarom? Witte klaver is genetisch divers en kan zich goed aanpassen aan uiteenlopende omstandigheden. Het is ook een drachtplant voor honingbijen, en wordt zelfs op wereldschaal aanzien als potentieel de belangrijkste soort voor honingproductie. Een perfecte metafoor dus voor een partij waar iedereen welkom is, die steeds streeft naar oplossingen en in de toekomst mee wil zorgen voor een groene en bruisende gemeente.

Ons klavertje bestaat uit vier blaadjes, ofwel onze vier hoofdthema's:
- Een Bruisend Boortmeerbeek, Beweegt
- Een Bruisend Boortmeerbeek Ademt
- Een Bruisend Boortmeerbeek Leeft
- Een Bruisend Boortmeerbeek Onderneemt.

Voor elk van deze vier thema's hebben wij een aantal punten gekozen die we specifiek willen uitlichten in de aanloop van de verkiezingen, je kunt ze terugvinden op deze banner.

Bruisend Boortmeerbeek

Ik wil meegeven dat dit de punten zijn waar iedereen van CD&V Boortmeerbeek volledig achter staat. Hiervoor willen wij ons de komende campagne meer dan 100% geven. Dit is onze weg vooruit, samen met u, naar een Bruisend Boortmeerbeek.

Ik vraag, steun de komende maanden onze kandidaten voluit en wees de megafoon van ons programma. Als de mensen vragen waar CD&V nu juist voor staat? Zeg hen dan dat we de smaakmakers willen zijn van de buurt, dat we oplossingen willen bieden en mensen willen samenbrengen. Wij hebben een positieve boodschap.

Op een goede gezondheid en op een Bruisend Boortmeerbeek!

Chris Truyen
Afdelingsvoorzitter

Bekijk hier nog even de beelden van onze nieuwjaarsreceptie.